יום חמישי, 14 בפברואר 2013

איך לעשות כסף מיבוא מוצרים


לפני מספר שנים פנה אליי חבר, הוא סיפר לי שהוא משמש יועץ עסקי ומאמן לצוות של של שלושה בחורים צעירים שהחליטו לפתוח עסק משותף לייבוא מוצר מסוים מתחום הספורט והפנאי. הוא שאל אותי אם אסכים לתת להם כמה טיפים, ייעוץ קל בייבוא של מוצרים מהסוג הספציפי הזה, ולתרום מנסיוני בעיקר שתחום של שיווק מוצרים כאלה בארץ.
למעשה אפשר לעשות כסף מיבוא של מוצרים מחו"ל לארץ ושיווקם כאן, אך כאן בדיוק טמונה הנקודה: בשיווקם המוצלח בארץ. לאחר שעברתם את תהליך הלמידה והחקירה ועברתם את כל שלבי ההתנסות ביבוא המוצר שאתם מעוניינים לייבא, כולל השוואה, מציאת המוצר, חקר שוק, השוואת יצרנים, מותגים, מחירים, איכויות, ולאחר שעברתם את שלב הזמנת הדוגמאות וייעוץ המוצר בארץ, ובהנחה שבשלב זה עוד נותר לכם כסף - הגיע הזמן לייבא את המוצרים.
עכשיו כדאי לאמר ולהבהיר מראש: תהליך היבוא הוא תהליך ארוך, וייתכן שתשימו עיניכם על מוצר מסוים וכאשר הוא יגיע לארץ הוא עדיין יראה לכם נהדר, ויועץ המוצר שלכם יכריע נגדו. מסיבות שונות שלא את כולן אתם בוודאות תבינו, עליכם לפעמים לסמוך, בין היתר גם על ניסיונו בשוק, ולהבין שבהכרעה כזו או אחרת הוא יכול לחסוך לכם המון כסף, שלא לאמר שעות עבודה, לילות ללא שינה, מאמצים רבים ומפח נפש.
אז לפעמים, רק לפעמים, כדאי להקשיב למומחים. שנמשיך?
כדי לעשות כסף עם יבוא מוצרים מחו"ל לארץ, ולאחר שצלחתם בהצלחה את כל השלבים, תהליך שעשוי להמשך מספר שבועות או חודשים, ויש בידכם הדוגמאות של המוצרים, והם עברו את כל הבדיקות הרלוונטיות, ישנו שלב יבוא המוצר.
כאן עליכם להצטייד ביותר מאשר רק מזל ומצב רוח טוב. נדרשים אישורים, בדיקות מכס ראשוניות ובדיקות מקיפות מראש, בדיקות סיכונים על כל המשתמע מכך, ועליכם להתייעץ עם מומחים עסקיים לתחום הזה כדי לעשות כמה שפחות טעויות, וכן להתייעץ עם מומחה כלכלי שיכוון אתכם ויוכל להתריע מראש על מהמורות בדרך, על בעיות תזרים המזומנים, לשקף רווחיות ועוד.
בשלב ייבוא המוצר אתם תעסקו, בין היתר, בחישוב עלויות וכמויות והזמנת קונטיינר למשלוח הראשון. כאן עומדות בפניכם כמה אופציות למשלוח, גדלים שונים של מכולות וכן האפשרות לחלוק מכולה עם שותפים.
לאחר שלב היבוא, תצטרכו להתחיל בשיווק המוצר.
אך רגע לפני שיווקו בשטח, עוד עומדת בפניכם שאלת עיצוב המוצר ומיצובו. עליכם להחליט על מיצוב המוצר, ובין היתר להחליט על תמחורו הנכון בשוק. לאחר שעשיתם זאת, ייתכן ותרצו לשנות את עיצובו, להטמיע בו לוגו משלכם במידה ויש לכם בלעדיות ואישורים לכך, לעצב אריזות בהתאם למיצוב המוצר כפי שהוחלט בפן המקצועי.
בשלב שיווק המוצר, כדי לעשות כסף מיבוא מוצרים לארץ, תצטרכו לבנות רשת שיווקית ענפה, הכוללת מכירות שטח לבתי עסק ורשתות, מכירות שטח לבתי עסק וחנויות נישה ייעודיות לשוק המוצר, מערכת מכירות טלפוניות, מכירות אינטרנט, פרסום מקוון ואף מערכת שיווק אינטרנטית כוללת.
פעמים רבות, על מנת להתגבר על מחיר המוצר הסופי, שיכול לצאת יקר ביותר לאחר חישוב עלויות המוצר, המיתוג, המכס והמיסים, ההובלה הבינלאומית וההובלה היבשתית, ולכך נוספים מחירי שיווק המוצר עד ליעדו הסופי, אנו ננקוט בדרי שיווק יצירתיות מחוץ לקופסה. כדי להוריד את מחיר המוצר למינימום ההכרחי כדי שמחירו יוכל לשקף מחיר מדף ריאלי, לפעמים נבחר בשיטות שיווק עוקפות לשיווק הסטנדרטי. למשל, שיווק ישיר, ערוצי מכירה אינטרנטיים, מכירה ישירה ללקוח או סגירה מראש של עסקאות מכירה בהיקף גדול עם ספק מסוים. 
קראו עוד על כל השיטות: איך לעשות כסף
לאחרונה: איך לעשות כסף אחרי הצבא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה